#8 Spacer

Uważność w życiu

Włączenie praktyki uważności w codzienne czynności. Spacer, picie kawy czy stanie w kolejce.

Słuchaj teraz 24:12

Wykorzystaj to ćwiczenie Pięciu Zmysłów jako prosty sposób na wywołanie stanu uważności, gdziekolwiek jesteś.

Może być pomocne, gdy czujesz gdy tracisz kontrolę nad myślami i emocjami. Gdy Twoje myśli wybiegają w przyszłość i zaczynają tworzyć w głowie czarne scenariusze. Wciśnij celową pauzę, by osadzić się tu gdzie jesteś i przejdź przez kolejne kroki.

Krok 1.

Zauważ pięć rzeczy, które widzisz. Rozejrzyj się dookoła, zwróć na nie uwagę i nazwij je po kolei. Np. Widzę okno, widzę książkę. Zauważ, nazwij i puść dalej.

Krok 2.

Zauważ cztery rzeczy, które możesz poczuć. Przenieś swoją świadomość na cztery rzeczy, które właśnie czujesz, np. fakturę spodni, uczucie powiewu wiatru na skórze czy gładką powierzchnie stołu, na którym opierasz ręce.

Krok 3.

Zauważ trzy rzeczy, które możesz usłyszeć. Postaraj się wsłuchać w dźwięki otoczenia. Co słyszysz w tle? Może to być śpiew ptaków, niski szum lodówki, dźwięki ruchu ulicznego z pobliskiej drogi.

Krok 4.

Zwróć uwagę na dwie rzeczy, których zapach czujesz.
Dostrój swoje zmysły do zapachów, które zwykle pomijasz, niezależnie od tego, czy są one przyjemne lub nieprzyjemne.

Krok 5.

Zauważ jedną rzecz, której którą możesz posmakować.
Skup się na jednej rzeczy, której możesz posmakować właśnie teraz, w tej chwili. Możesz wziąć łyk kawy, soku, kostkę cz, zauważyć obecny smak w ustach lub nawet otworzyć je, aby poszukać smaku w powietrzu.

Autor - Mila Wrzosek

Mila Wrzosek

Producer & Art Director

Pliki cookies

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z polityką cookies. Używam informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.

Bądź na bieżąco

Zapisując się do newslettera otrzymasz darmowy przewodnik, który pomoże Ci przekształcić Twoje życie poprzez zmianę nawyków.

Zapisz się