#7 Spacer

Mindfulness

Wprowadzenie do praktyki uważności. Ćwiczenie skupiania uwagi na oddechu.

Słuchaj teraz 18:00
Mindfulness
/

Chociaż uważność może wydawać się prosta, niekoniecznie tak jest. Prawdziwa praca polega na tym, aby każdego dnia znaleźć czas, aby po prostu to robić. Oto krótka praktyka na początek:

  1. Znajdź miejsce, które jest spokojne i ciche, gdzie nikt nie będzie Ci przeszkadzał.
  2. Ustaw limit czasu.  Jeśli dopiero zaczynasz, warto wybrać krótki czas, na przykład 2,3 lub 5 minut.
  3. Usiądź i zwróć także uwagę na swoją postawę: sprawdź, czy możesz siedzieć w pozycji wyprostowanej, ale nie sztywnej, relaksując się w ciele i oddychając normalnie.
  4. Poczuj swój oddech. Nie zmieniając tego jak oddychasz, skieruj swoją uwagę na doświadczenie oddychania. Podążaj za odczuciem oddechu, gdy wychodzi i wchodzi.
  5. Zauważ, kiedy twój umysł błądzi. Twoja uwaga nieuchronnie opuści wrażenia oddechu i powędruje w inne miejsca. Po prostu zanotuj, a następnie delikatnie skup swoją uwagę z powrotem na oddechu.
  6. Kiedy zaczniesz to zauważać — za kilka sekund, minutę, pięć minut — po prostu zwróć uwagę na oddech.
  7. Bądź miła dla siebie. Nie oceniaj siebie ani nie przejmuj się treścią myśli, w których się zagubiłaś. Po prostu wróć do oddechu. 
  8.  

Jest to proces skupiania uwagi na oddechu.

 

Książka, którą wspominam to: Jon Kabat-Zin – Gdziekolwiek jesteś, bądź.

Autor - Mila Wrzosek

Mila Wrzosek

Producer & Art Director

Pliki cookies

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z polityką cookies. Używam informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.

Bądź na bieżąco

Zapisując się do newslettera otrzymasz darmowy przewodnik, który pomoże Ci przekształcić Twoje życie poprzez zmianę nawyków.

Zapisz się